Polazak u prvi razred važan je događaj za cijelu obitelj. Ovo razdoblje u životu djeteta donosi novu razinu organizacije obiteljskog života, odgovornosti i obaveza.
Pred djetetom su novi izazovi, sadržaji i načini učenja. Upoznaju se novi prijatelji,a u svijet kvalitete ulaze nove odrasle osobe koje o njima brinu. U školskom okruženju treba se prilagoditi pravilima ponašanja u razredu, sjediti u klupi duže vrijeme, učiti i raditi po zadatku.
Pripremanje djeteta za školu ne podrazumijeva da dijete nauči čitati, pisati ili računati. Postoje druge vještine i sposobnosti koje kod djeteta treba razvijati prije polaska u školu kako bi uspješno čitalo, pisalo i računalo.
Koje sve psihofizičke vještine i sposobnosti trebaju biti razvijene i kako roditelji mogu pomoći djetetu prije polaska u školu – neka su od pitanja na koja smo odgovore pokušali dati na roditeljskom sastanku. Powerpoint prezentaciju ” Spremnost djeteta za polazak u školu” možete pogledati OVDJE.
Kako bi se dijete što lakše pripremilo za polazak u školu i zahtjeve škole potreban je optimalan razvoj navedenih motoričkih, socio-emocionalnih i intelektualnih vještina i sposobnosti.
Svako je dijete individua te mu tako trebamo i pristupati. Neka djeca će lakše i brže usvojiti određene vještine i znanja, dok će nekima trebati više vremena. Važno je da pored pozitivnih očekivanja, roditelj zna i može prihvatiti i manje ili veće teškoće na koje dijete može naići u pripremi i tijekom školovanja. I u tim situacijama važan je pozitivan stav roditelja jer o tome ovisi i stav djeteta prema školi.
U lakšem prilagođavanju i savladavanju novih situacija više će doprinijeti roditelji koji vjeruju u sposobnosti svog djeteta, ohrabruju ga i podržavaju u savladavanju novih zadataka te ga uče da je za postizanje rezultata potrebno uložiti vrijeme i trud.
Nadamo se da je sadržaj roditeljskog sastanka roditeljima dao ideje i podršku u zajedničkim aktivnostima s djecom!
Napomena: Power point prezentacija održana za roditelje dopunjena je fotografijama svih odgojno-obrazovnih skupina u koje su uključena djeca u godini prije polaska u školu, a koje prikazuju dio aktivnosti redovnog odgojno-obrazovnog programa vrtića u pripremi djece za školu.